ActualitateLocal

Primăriile, obligate să-și facă audit intern anual


Sala de ședințe a Consiliului Județean Vaslui a găzduit întânirea Asociației Comunelor din România (ACOR), filiala județeană Vaslui, la care au participat Neculai Moraru, președintele ACOR Vaslui, Benone Moruzi, președintele ACOR filiala județeană Iași, și primarii tuturor comunelor 33 de comune înscrise în asociație. Discuțiile au fost purtate pe subiectul legat de beneficiile auditului intern și prezentarea acordului de cooperare pentru organizarea și exercitarea funcției de audit intern, privite prin prisma aderării tuturor UAT-urilor la ACOR România, filiala județeană Vaslui.
“Am căutat întotdeauna să unim forțele primarilor din județ. Auditul intern este o activitate foarte importantă pentru UAT-uri. Dacă uniformitatea în vederea aplicării actului administrativ nu există, prin acest audit intern căutăm să uniformizăm ca la fiecare unitate, ce înseamnă registru agricol, compartimentul financiar, asistență socială, lucrurile să se uniformizeze așa cum procedează cel de la comuna X, așa să procedeze și cel de la comuna Y. Acest audit intern trebuia făcut, și cum posibilitățile financiare ale comunelor sunt limitate, în acest sens ACOR, prin acest corp al auditorilor, poate să facă acest lucru, să-l uniformizeze prin procedurile pe care trebuie să le implementeze la fiecare compartiment”, a declarat Neculai Moraru, primarul comunei Fălciu și președintele Asociației Comunelor din Româia – Filiala Vaslui.
Legiuitorul a obligat ca în fiecare an, fiecare comună să fie auditată. De aceea Curtea de Conturi la cei trei ani care vine și auditează odată, îți lasă prin decizie să fie făcut un audit anual, iar dacă nu ai făcut e posibil să fii sancționat de către Curtea de Conturi.
”Vom merge pe organigrama colegilor din județul Iași. Ne vom întâlni în luna noiembrie să vedem dacă mai ajustăm ceva, în ceea ce înseamnă cât e tariful pe oră, cât sunt cheltuielile indirecte și dacă mai putem micșora ceva. Dacă nu, vom merge pe aceleași tarife care au mers și colegii de la Iași, ei având experiență de câțiva ani în acest domeniu. Costurile care ar implica fiecare comună este în jur de 2.000 de lei pe lună din care în jur de 1.400 vor fi salariile auditorilor și în jur de 600 de lei vor fi consumabile, chirie și utilitățile sediilor lor”, a mai precizat primarul Moraru.
Acesta a explicat care sunt avantajele comunelor înscrise în ACOR: ”În primul rând toate comunele trebuie să se înscrie în ACOR, ca să vină la acest compartiment de audit. Nici o comună nu poate să-și permită să angajeze doi auditori, pentru că nu poate face un singur auditor un audit la un anumit segment de activitate, și atunci prin această asociere fiecare comună va beneficia de tei controale pe an. Mare lucru este de a a-l trage de mânecă pe primar, viceprimar sau contabil unde greșește, unde nu procedează legal și atunci să-l îndrepte pe drumul cel bun să-și poată rezolva, conform legii, toată activitatea financiară”.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button