ActualitateLocal

Note modeste obținute de elevii vasluieni


În urma simulării probelor scrise ale examenului național de Bacalaureat organizate de Ministerul Educației Naționale în perioada 19-22 martie 2018, situația statistică generată de rezultatele înregistrate relevă că ponderea elevilor de clasa a XII-a cu medii care asigură promovarea (6 şi peste 6) este de 35,21%, ceea ce reprezintă 874 de elevi din 2.482 de elevi prezenţi.
Matematica este disciplina care dă mari bătăi de cap liceenilor. Doar 643 de elevi din 1.711 prezenți ar trece de această materie, procentul fiind de peste 37%. Cinci elevi au primit nota 10.
Și la biologie, procentul cu note de trecere este de sub 50%. 368 de elevi au obținut cel puțin 5, din aproape 800 prezenți.
Biologia a adus multe note de zece. 11 elevi au fost notați cu nota maximă la simulare.
Cele mai bune procente au fost înregistrate la sociologie, unde toți cei șase elevi prezenți au luat note peste 6, și la informatică, unde peste 80% din cei 138 de elevi care au susținut simularea au obținut notă de promovare.
La logică, elevii de clasa a XII-a au obținut note mari, 13 din cei 746 elevi care au susținut lucrarea au obținut note de 10. Procentul celor cu note peste 5 este de 74,55%.
Note de 10 s-au mai obținut la istorie (5), Chimie (1), Ecologie (2), Geografie (2) și Psihologie (1).
La clasa a XI-a au fost 28 note de 10, cele mai multe fiind la istorie (14), urmată de română (10) și matematică (4).
Procentul cel mai bun a fost la istorie, unde peste 71 dintre elevii prezenți au luat notă de trecere. La matematică, doar 25% din elevi au luat în serios simularea, 482 de elevi din 1.878 prezenți au reușit să obțină nota minimă.
Notele pot fi trecute în catalog doar la solicitarea scrisă a elevilor care doresc acest lucru. Reamintim că obiectivele simulării sunt familiarizarea elevilor cu rigorile pe care le presupune acest examen, respectiv stabilirea și conştientizarea nivelului real de pregătire în vederea optimizării performanțelor.
Rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii și şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea stabilirii unor măsuri care să genereze optimizarea performanţelor şcolare.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button