ActualitateLocal

Agenti economici amendati

Untitled-4
În luna februarie 2016, CJPC Vaslui a desfăşurat un număr de 194 acţiuni de control pentru verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor: 147 acţiuni tematice de control şi 47 acţiuni în colaborare la solicitarea altor organisme de control sau pentru cercetarea reclamaţiilor şi sesizărilor primite din partea consumatorilor.
Urmare deficienţelor constatate, au fost dispuse următoarele măsuri:
• oprirea temporară a comercializării pentru produse alimentare şi nealimentare în valoare de 8.534 lei, până la eliminarea / remedierea deficienţelor constatate;
• oprirea definitivă a comercializării şi retragerea din circuitul comercial pentru produse alimentare în valoare de 1.216 lei.
Pentru încălcarea prevederilor legale din domeniul protecţiei consumatorilor, au fost sancţionaţi contravenţional un număr de 139 operatori economici, fiind aplicate un număr de 76 amenzi contravenţionale în valoare totală de 127.450 lei şi 63 avertismente.
În timpul verificărilor efectuate s-au constatat deficienţe privind:
 comercializarea produselor alimentare cu data limită de consum / data durabilităţii minimale / termenul de valabilitate depăşite (cârnați, lapte, smântână, iaurt, icre, ciocolată, bomboane de ciocolată, pâine, ruladă, fursecuri, pufuleți, gris, arpacaș, sos maioneză, frișcă vegetală, miere cu lăptișor de matcă, cereale cu cacao, orz verde bio, băuturi răcoritoare, bere, deodorant, ulei de nucă, aracet, mastic );
 comercializare produse alimentare cu data durabilității minimale ștearsă (ciocolată, bere);
 comercializare fructe și legume depreciate (banane, mandarine, ciuperci, castraveți);
 comercializare vin de masa refermentat, opalescent, cu sediment sau băuturi spirtoase opalescente și cu sediment;
 netransmiterea răspunsului scris la solicitarea consumatorilor adresată bancii;
 comercializarea pâinii nepreambalate fără afișarea denumirii producătorului, a ingredientelor cu potențial efect alergen sau a prețului/kg.;
 comercializare produse cu preţ redus cu indicarea eronată a procentului de reducere (cel afișat este mai mare decât cel efectiv practicat);
 nerespectarea termenului legal de aducere la conformitate a unui produs defect în cadrul termenului de garanție;
 procesarea eronată a documentelor ce însoțesc coletele (plata transportului la destinație deși tariful respectiv fusese plătit de expeditor);
 comercializare produse/ prestarea serviciilor de alimentaţie publică în spaţii neautorizate;
 comercializarea produselor fără etichete care să conţină elementele de identificare şi caracterizare necesare informării consumatorilor asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor sau cu acestea incomplete, incorecte sau netraduse în limba română;
 utilizarea de mijloace de măsurare neomologate, neverificate metrologic sau ale căror indicaţii nu sunt vizibile pentru consumatori;
 neafişarea avertismentului privind interzicerea / permiterea fumatului în unitate;
 comercializarea ţigărilor la bucată;
 neafişarea preţurilor de vânzare sau a preţurilor pe unitatea de măsură;
 neafişarea orarului de funcţionare în mod vizibil;
 nerespectarea orarului de funcționare afișat – închiderea unității în scopul sustragerii de la control;
 neachiziționarea registrului unic de control;
 neafișarea, în zona publică în care își desfășoară activitatea a denumirii și adresei operatorului economic, așa cum au fost înregistrate în registrul oficiului comerțului.
În această perioadă au fost cercetate şi soluţionate un număr de 57 reclamaţii primite din partea consumatorilor. În urma cercetărilor efectuate 27 reclamaţii s-au dovedit a fi întemeiate, 17 reclamaţii au fost neîntemeiate, 9 reclamaţii au fost redirecţionate spre cercetare organismelor competente şi 4 reclamaţii nu au putut fi soluţionate din cauza lipsei elementelor necesare cercetării.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button