ActualitateLocal

Reguli noi de predare în grădiniţe

Invatamant
Ministerul Educaţiei Naţionale noile a comunicat printr-o scrisoare metodică noile programe şi activităţi în grădiniţe. Prin respectivul document, reprezentanţii Ministerului Educaţiei recomandă cadrelor didactice să înveţe părinţii să-şi cunoască mai bine copilul şi să facă parte din viaţa acestuia. De asemenea, se precizează ca educatoarele să permită părintelui să fie alături de copilul său în anumite momente ale programului şcolar, atunci când unul sau altul simte nevoia, şi totodată să ofere familiilor un model în ceea ce priveşte relaţionarea cu copilul şi organizarea timpului. Totodată, în grădiniţe trebuie să se organizeze şi activităţi prin care părinţii să petreacă un timp cu copiii, altele decât serbările. În activitatea directă cu copiii vor fi stabilite reguli pentru fiecare grupă, iar acestea vor fi afişate într-un loc hotărât de comun acord şi vor fi făcute cunoscute şi părinţilor ca să poată face uz de ele. Totodată, se va pune accent pe responsabilizarea copilului şi deprinderea autonomiei.
Preşcolarii vor fi implicaţi în proiecte individuale pe anumite teme. Fiecare copil poate alege o temă pentru un proiect, care va avea în centrul atenţiei, în funcţie de vârsta şi interesul acestuia, unul dintre următoarele concepte: sărăcie, siguranţă rutieră, biodiversitate, fuziunea culturilor, energie durabilă.
Pentru realizarea proiectului, copilul va avea la dispoziţie şase luni pentru investigare, culegere şi analiză de materiale şi pentru pregătirea unei prezentări în faţa unei audienţe formată din colegi, părinţi, profesori sau alte persoane. La sfârşitul celor şase luni, educatoarea va face programarea copiilor care vor să-şi prezinte proiectul şi le va oferi atât celor care îl prezintă, cât şi celorlalţi un spaţiu de expunere. La rândul său, educatoarea trebuie să deruleze cu copiii proiecte având în atenţie cântece şi dansuri diverse sau să organizeze expoziţii cu documente, ori să poarte discuţii pe tema „Viaţa ca prioritate zero“, despre factori care influenţează calitatea vieţii, despre factori de protecţie a vieţii. Totodată, se va avea în vedere aplicarea de strategii astfel încât tot mai mulţi copii să ajungă să frecventeze grădiniţa pentru dezvoltare optimă.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button