ActualitateLocal

Lucrările la Varianta Ocolitoare a Bârladului au ajuns la aproximativ 65%

Grupul Transmir-Soragmin face progrese semnificative în construcția Variantei de Ocolire a Bârladului. Lucrările la infrastructură sunt în prezent în jur de 65% și mobilizarea forțelor angrenate în proiect este exemplară.

Proiectul este executat de subcontractanții SC Transmir SRL și SC Soragmin SRL, ambele fac parte din Grupul Transmir-Soragmin, care lucrează la proiect începând cu luna mai a anului 2022.

Cu 52 de camioane, 2 greder, 3 excavatoare, 3 cilindre compactoare, 2 buldozere și 4 buldoexcavatoare, împreună cu zeci de lucrători calificați, construcția avansează rapid. Drumul va avea o lungime totală de 11,281 kilometri, o lățime a platformei de 10 metri și va include patru poduri, trei pasaje, două intersecții la nivel și două parcări.

„Am răspuns afirmativ invitației domnului Cătălin Urtoi, consilier al domnului ministru al Transporturilor, Sorin Mihai Grindeanu, vizitând șantierul de la varianta de ocolire a Bârladului. Din discuțiile avute cu cei care lucrează am aflat că sunt șanse foarte mari ca anul acesta investiția să fie terminată. Pe șantier erau zeci de persoane, de la ingineri până la șoferi, și zeci de utilaje. Se lucra în echipe, repartizate în diverse puncte de pe traseu, de la traversări, la poduri și podețe”, a declarat primarul Dumitru Boroș.

Deja terminată stabilizarea și balastarea a mai bine de 7 km de drum, din cei 11 km cât va avea traseul șoselei și au fost executate rigole betonate pe distanțe mari, de o parte și pe alta a drumului.

„Am înțeles că munca cea mai migăloasă, la care se lucrează acum și care va mai dura, este la realizarea podurilor și pasajelor. În aceste puncte, terenul a fost înălțat considerabil și va mai fi nevoie de asemenea supraînalțări. Este vorba de mii și mii de metri cubi de pământ și de balast, de sute de transporturi cu umplutură și alte sute de tone de fier-beton care reprezintă structura de rezistență a podurilor. Practic, după ce se trece de această fază va fi mult mai ușor și mai rapid. Ne dorim acest lucru pentru a putea scoate, în sfârșit, traficul greu din oraș. Noi ne apropiem de finalizarea lucrărilor pe Bulevardul Epureanu și ar fi extrem de bine dacă atunci când redeschidem această arteră nu am mai avea trafic de tranzit. Finalul acestui an sper să vină cu vești bune pentru toată lumea, întrucât noi asfaltăm în oraș la standarde europene toate străzile importante, cu buget aproape identic cu cel al șoselei ocolitoare. Sunt două proiecte vitale pentru Bârlad, iar finalizarea lor concomitentă ne-ar aduce un dublu beneficiu: scăpăm de traficul greu și ne bucurăm de străzi nou-nouțe”, a mai declarat primarul Dumitru Boroș.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button