ActualitateLocal

Revista școlară, pe cale de dispariție


Tot mai puține școli și licee sunt interesate de editarea de reviste școlare. Numărul acestora a scăzut dramatic. Dintr-un număr de reviste tot mai redus de la un an la altul, din rațiuni financiare mai ales, juriul a stabilit câștigătorii și publicațiile care vor reprezenta județul la faza națională. Astfel, revistele laureate la nivel județean sunt “ALS OB”, revistă de științe socio-umaniste și atitudine culturală, coordonată de prof. Florin Onică de la Liceul Tehnologic “Nicolae Iorga” Negrești, “Dorința”, revistă caleidoscop a Școlii Gimnaziale “Constantin Parfene” Vaslui, coordonată de prof. Daniela Nane, prof. Dorina Nemțanu, prof. Maria Monica Coman, prof. Liliana Lupașcu, prof. Rodica Mihalache și prof. Monalisa Prelipcean, “Curcubeu cu vorbe”, ce aparține de Școala Gimnazială “Mihai David” Negrești, revistă caleidoscop coordonată de prof. Elena Andor, prof. Iulian Andor, prof. Mona Calciu, prof. Cornelia Bîrzu, prof. Oana Mile,; “HOMO FABER”, revistă a Școlii “Anastasie Panu” Huși și a Colegiului Național “Cuza Vodă” Huși, coordonată de prof. Irina Tipordei și prof.Oana Roxana Benchea și ”Caleidoscop”, publicație aparținând Școlii ”Ion Creangă” Huși, prof. coordonator Irina Tipordei.
“Este o muncă asiduă a cadrelor didactice și a copiilor din școlile participante. Sunt reviste frumoase, interesante, care reflectă preocuparea permanentă a cadrelor didactice și a copiilor, dorința de a realiza și alte activități pe lângă cele de la clasă”, a declarat prof. Monica Mustățea, inspector pentru activitățile extrașcolare din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Vaslui.
Etapa națională a Concursului Revistelor Școlare va aplica aceleași criterii de selecție privind conținutul și tehnoredactarea revistelor intrate în concurs: adecvarea problematicii la interesele, preocupările și nevoile grupului receptor; oferta conținutului revistei pentru cunoașterea istoricului, tradiției, inițiativelor și acțiunilor care definesc specificul și personalitatea școlii respective; modul atractiv, ingenios, original de tratare a subiectelor; valoarea instructive – educative a conținutului; limbajul adecvat vârstei, dar situate în limitele obligatorii ale clarității, decenței, corectitudinii gramaticale și exigenței stilistice, care atrag pe cititor și-l determină să găsească în revistă, nu numai o sursă de amuzament, dar și de informare și formare a sufletului și caracterului; estetica și ingeniozitatea prezentării grafice, inventivitatea și originalitatea tehnoredactării; apariția ritmică; abordarea tradițiilor zonei; mediatizarea experimentelor naționale, a personalităților locale, cu implicare națională în istoria și cultura țării; impactul revistei școlare în viața și activitatea copiilor de vârstă școlară; cultivarea parteneriatului școlar; reflectarea problematicii abordate de revistă în media locală și națională; dimensiunea europeană a conținutului revistelor și mesajul intercultural al acestora.
Pe baza acestor criterii, se vor selecționa 80 de reviste (40 din școli gimnaziale și 40 din licee și școli de arte și meserii), care vor primi titlul de laureate.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button