ActualitateLocal

Experiențe de învățare inovative pentru profesori de la Școala Gimnazială „Constantin Parfene” Vaslui

În perioada 8-12 august 2022, patru cadre didactice de la Şcoala Gimnazială „Constantin Parfene” Vaslui: Magdalena Monica Pătrăcuță, Elena Carla Monalisa Prelipcean, Erika Karina Chiriac şi Elisabeta Mihaela Stan au participat la cursul de formare “Interactive Teaching – Educațional Games, Outdoor Activities, New Tehnology”, care a avut loc în Oslo, Norvegia, organizat de Eruditus Language School.

Participarea la acest curs a fost facilitată de obținerea Acreditării Erasmus a şcolii, coordonator profesor Dorina Nemțanu. Obiectivul principal al cursului a fost să-i ajute pe profesori să realizeze un mediu propice de învățare, atractiv şi motivant pentru elevi, având ca motto: „Nu ne oprim din joacă pentru că ne maturizăm, ne maturizăm pentru că ne oprim din joacă” (George Bernard Show).

Cursul a fost conceput pentru profesori de diferite discipline interesați de noile metode interactive de predare din cinci țări: România, Spania, Grecia, Cehia şi Germania.

În cadrul proiectului au fost promovate instrumente web precum: Quizlet, Lyricstraining, Kahoot, Qr code-Treasure hunting, Socrative, Plickers, Quiver precum şi jocuri în afara sălii de clasă (outdoor activities – goosechase, treasure hunt).

Printre alte obiective vizate de curs se regăsesc: promovarea şi dezvoltarea interesului pentru metode de predare interactive, aplicabilitatea instrumentelor web 2.0 utilizate în derularea demersului instructiv-educativ, experimentarea efectelor pozitive ale metodelor de predare interactivă pentru creşterea motivației elevilor, îmbunătățirea abilităților de comunicare prin munca în echipă în grupe transnaționale. Pe lângă aprofundarea competențelor digitale, activitățile outdoor au avut şi rolul de a descoperi cultura şi civilizația norvegiană.

Participarea la acest curs a fost o oportunitate de îmbunătățire a strategiilor didactice de predare, dar şi de a găsi noi parteneri pentru viitoarele proiecte Erasmus.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button