ActualitateLocal

Elevi și profesori de la Liceul „Emil Racoviță” Vaslui la cursuri în Europa

Liceul Teoretic „Emil Racoviță” a participat alături de Liceul Tehnologic „Grigore Cerchez” Bucuresti, România, Nazilli Anadolu Lisesi, Turcia, Liceum Ogolnoksztalcace im. Adama Mickiewicza w Tarnowie, Polonia, BTSO AL OSMAN SÖNMEZ SOSYAL BLMLER LSES, Turcia și Srednja skola Valpovo, Croația, la o întâlnire de proiect în Nazilli, Turcia, în perioada 10-14 octombrie 2022, cu un grup de 5 elevi, coordonați de prof. Virginia Pracsiu, prof. Loredana Toma și prof. Daniel Hulubei.

Este vorba despre un proiect Erasmus+, intitulat sugestiv Before it is too late! care își propune să crească numărul celor care înțeleg efectele schimbările climatice și care conștientizează faptul că fiecare acțiune în vederea reducerii încălzirii globale contează .“Experiența s-a dovedit a fi una de neuitat! Așteptările mi-au fost întrecute și pot spune că aș vrea să repet această experiență”, spune una dintre elevele care au participat la această mobilitate.

La sfârșitul mobilității, fiecare țară parteneră în proiect a plantat un copac în curtea liceului Nazilli Anadolu Lisesi. Elevii și profesorii racovițeni au, astfel, un măslin în Anatolia.

Mobilitatea din Turcia a fost urmată de o nouă întâlnire de proiect în Dublin, în perioada 1-2 decembrie 2022 în care gazdă a fost I and F Education and Development  Limited. Au fost prezentate activitățile locale realizate în această etapă de proiect. De asemenea, a fost analizat portofoliul proiectului, s-a schițat raportul intermediar și s-a discutat despre modul în care obiectivele proiectului au fost atinse până în acest moment. Liceul nostru a prezentat produsele online realizate de elevii implicați în acest proiect: https://youtube.com/@beforeitistoolate https://be4itis2late.com.

Luna ianuarie 2023 a fost, de asemenea,  fructuoasă din punct de vedere profesional pentru elevii și cadrele didactice de la Liceul Teoretic „Emil Racoviță”.

 Alte trei proiecte Erasmus+, Schools Developing Health and Emotions, Schools for Inclusion și C.A.R.E.- Collective Action for Resilient Europe aflate în derulare au avut  întâlniri de lucru în Sevilia, Málaga și Lyon.

Astfel, în perioada 18-20 ianuarie 2023, prof. Cristina Mărgărint, prof. Monica Sprîncenatu și prof.  Constantin Jitariu au participat la Sevilia, în Spania, la prima vizită de studiu, activitate de formare continuă  inclusă în programul Erasmus+,  în cadrul proiectului Schools Developing Health and Emotions, nr. 2021-1-ES01-KA220-SCH-000027908. Participanții, cadre didactice din școlile partenere din Spania, Finlanda, Portugalia, Italia și România, au avut  întâlniri fructuoase cu reprezentanții instituției organizatoare, Consejería de Desarrollo Educativo y Formación Profesional din  Sevilia.

Obiectivele fundamentale au fost: furnizarea de noi cunoștințe și competențe în promovarea sănătății și a educației emoționale în cadrul instituțiilor publice din sudul Europei; cunoașterea in situ a metodelor de lucru, a activităților și a bunelor practici ale Serviciului de Educație Inovativă a Guvernului Regional din Andaluzia; schimbul de idei și experiențe educaționale  în vederea unei colaborări mai bune  cu adolescenții și tinerii; întărirea relațiilor de cooperare între instituțiile participante la proiect pentru crearea unei rețele internaționale de entități care lucrează la dezvoltarea educației pentru sănătate bazată pe o abordare holistică.

În prima parte a întâlnirii, la Centro del Profesorado de Seville-Junta deAndalucia- Consejería de Educatíon y Deportea avut loc prezentarea participanților, a rezultatelor fazei a II-a a instituțiilor implicate în proiect și activități de team-building. De asemenea, responsabilii Guvernului local prezenți la activitate au oferit informații privind promovarea sănătății și a educației emoționale în Sistemul educațional din Andaluzia și munca Serviciului Educațional Inovativ. Legat de această prezentare, s-a realizat o vizită la Asociația Anima Vitae în Centro Deportivo Hytasa și punerea în practică a unei activități demonstrative de aplicare a educației emoționale prin sport, respectiv baschet.

Organizatorul a mai facilitat două vizite de lucru la două licee diferite din Sevilia.

Prima vizită la CEPer Poligono Sur, un centru educativ social, într-o zonă defavorizată, cu activități de integrare a persoanelor care nu au urmat nicio formă de învățământ. Activitățile de învățare includ parte teoretică -lecții pe echipe, pe grupe integrate sau individuale care au la bază cerințele educabililor, dar și parte practică -activități de permacultură desfășurate în grădina centrului de către elevii instituției.

A doua vizită la Liceul IES Itaca, din Tomares, liceu care a implementat un program educativ inovativ. Acesta funcționează având în vedere cerințele individuale și nevoile specifice fiecărui elev, metoda de lucru principală utilizată fiind activitatea în echipe.

Prin această formare profesională s-a urmărit  îmbunătățirea cercetării, împărtășirea și aplicarea strategiilor creative într-un context educațional care promovează sănătatea emoțională a educabililor.

În perioada 25 – 29 ianuarie 2023 s-a desfășurat o nouă întâlnire  în cadrul proiectului Erasmus+, Schools for Inclusion nr. 2021-2-ES01-KA210-SCH000050458 la Málaga, în Spania.

La această întâlnire au participat trei cadre didactice: prof. Cezarina Scutaru, prof. Ionela Lepărdă și prof. Cristina Vîntu.

Obiectivul principal al proiectului Schools for Inclusion este de a îmbunătăți instrumentele și metodologiile utilizate în școli în vederea unei educații în spiritul valorilor ce contribuie la incluziunea socială a minorităților etnice și a migranților.

Cele 3 zile de seminar au vizat împărtășirea cunoștințelor și prezentarea legislației din fiecare țară parteneră în domeniul incluziunii, precum și schimbul de bune practici și instrumente de inovare educațională în domeniul educației incluzive.

Instituțiile gazdă au fost: Asociación Iniciativa Internacional Joven (Málaga, Spain) și IES Portada Alta (Málaga, Spain).

La finalul lunii ianuarie, în perioada 28 ianuarie- 4 februarie, un grup de 8 elevi însoțiți de prof. Gina Budaca și prof. Oana Ponea, a participat la mobilitatea din cadrul proiectului european Erasmus+ C.A.R.E- Collective Action for Resilient Europe,  2022-1-RO01-KA121-SCH-000063334 în Lyon, Franța.

Activitățile proiectului din timpul mobilității au avut ca temă patrimoniul artizanal și industrial și poluarea atmosferică. Beneficiarii mobilității (elevi români și germani) au stat în familiile elevilor parteneri francezi și au participat la activități conform agendei de lucru propuse de Lycée la Martinière-Duchère, Lyon. 

Atelierele interactive au fost ocazia perfectă să își dezvolte abilități și competențe noi și să afle informații importante despre poluanții atmosferei și soluții pentru aceste probleme, despre patrimoniul artizanal din zona liceelor partenere. Elevii francezi au prezentat istoria țesătorilor de mătase și a cinematografului. Elevii germani din Frankfurt au prezentat povestea realizării porțelanului specific regiunii și un interviu cu un artizan ce produce cidrul.

Elevii români au arătat specificul ceramicii de Cucuteni, al măștilor de iarnă și un interviu cu artizanul vasluian Rodica Bulboacă, ce păstrează vie tradiția realizării iei cu altiță, inclusă recent în patrimoniul UNESCO. Elevii parteneri au lucrat în grupe mixte, ceea ce le-a permis un schimb continuu de informații și stabilirea de prietenii frumoase.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button