Experiențe de învățare în Cipru pentru un grup de elevi și profesori de la Școala Gimnazială „Constantin Parfene”

Experiențe de învățare în Cipru pentru un grup de elevi și profesori de la Școala Gimnazială „Constantin Parfene”

În perioada 4-8 noiembrie 2024 s-a desfășurat la Perifereiako Gymnasio Akakiou, Cipru, mobilitatea de grup la care au participat 6 elevi, din clasele a VII-a și a VIII a, de la Școala Gimnazială ”Constantin Parfene” în cadrul proiectului Erasmus +, Digital Powered Teaching,  însoțiți de către doi profesori.

Activitățile de învățare organizate de școala gazdă au avut tematici legate de educația pentru sănătate și limbile  străine și au vizat integrarea aplicațiilor digitale (în special, Wordwall, Quizlet și Actionbound) în procesul didactic.

Elevii participanți din România, Croația și Grecia au fost întâmpinați cu mesaje de bun venit de către coordonatorul de proiect, directorul și președintele comitetului de părinți al școlii din Cipru, au participat la un scurt moment artistic, au prezentat informații despre școlile de proveniență, au vizitat școala gazdă, interacționând și comunicând cu elevii din diferite clase.

„Pentru a se cunoaște și a interacționa mai ușor în cadrul grupelor de lucru internaționale, elevii au participat la activități de team building și de spargere a gheții, în acest fel fiecare a descoperit interese și pasiuni comune cu ale celorlalți participanți. Evaluarea acestor informații despre propria persoană a fost făcută în cadrul unui Wordwall. Activitățile legate de dezvoltarea abilităților de comunicare în limbi străine s-au desfășurat cu ajutorul unui Language Quizlet, elevii au învățat cuvinte simple din limba croată, greacă, română. Au descoperit beneficiile pentru sănătate ale mierii de albine, remediul  de aur al naturii, în cadrul unui atelier de lucru în care s-au prezentat informații despre obținerea acesteia și a altor produse naturale (polen, propolis, lăptișor de matcă, ceară), despre viața albinelor. La final elevii și profesorii au avut o degustare de diferite tipuri de miere și au realizat lumânări din ceară ca ornamente de Crăciun”, a declarat prof. Erika Chiriac.

„Mi-au plăcut mult școala, familia unde am stat (unde m-am simțit ca acasă), colegii din celelalte țări cu care m-am împrietenit. O activitate deosebită, bazată pe misiunile stabilite cu ajutorul aplicației Actionbound, a fost turul localității Akaki, în cadrul căreia am colaborat în rezolvarea sarcinilor stabilite și am vizitat cele mai importante locuri: muzeul, cea mai veche școală, o brutărie tradițională, o moară de apă ce avea 3 sisteme diferite folosite pentru obținerea făinii, uleiului de măsline și a vinului”, a mai precizat Albert Cernat, elev în clasa a VIII-a.

„Experiența pe care am avut-o în Cipru a fost una minunată! Toate activitățile organizate au fost interactive și din fiecare am avut ceva nou de învățat însă, preferata mea a fost vizita la Facultatea de Medicină din cadrul Universității Europene din Nicosia. A fost o adevărată călătorie în corpul omenesc cu ajutorul programului Sectra, folosit pentru înțelegerea materiei de către studenți, am văzut manechine cu programe ce simulează diferite situații reale, spații de învățare cu o dotare de top”, a completat Brianna Nica, elevă în clasa a VIII-a.

„Am fost impresionată de activitățile de învățare organizate în cadrul atelierului de lucru cu tema protejarea mediului și sustenabilitatea fermei organice de capre și produse din lapte. Patronul fermei ne-a ținut o adevărată lecție pro păstrarea bogăției neprețuite a naturii și folosirea ei eficientă în folosul omenirii. Ne-a vorbit despre obținerea bumbacului și a mătăsii, importanța creșterii animalelor, a cultivării legumelor și fructelor bio, cum producem pâinea și diferite produse din lapte. Ca să confirme cele spuse, ne-a invitat să gustăm brânză, măsline, pâine, limonadă, toate obținute din ingrediente naturale, produse la fermă”, a spus Sara Bogdan, elevă în clasa a VIII-a.

„Mi-au plăcut foarte mult activitățile culturale organizate, care ne-au introdus în istoria zbuciumată a acestei țări, ne-au explicat modul de formare al insulei, obiceiurile și tradițiile locale: vizitarea orașelor Nicosia, Paphos și Limassol, vizitarea centrului Unesco din cadrul geoparcului situat în munții Troodos. Am fost captivată de frumusețea orașului Larnaca (îmi amintesc și acum briza și sunetul mării) și sunt recunoscătoare pentru oamenii minunați pe care i-am cunoscut și pentru experiențele de neuitat”, a afirmat Medeea Cernat, elevă în clasa a VIII-a.

„Pentru mine participarea la acest schimb de elevi organizat în cadrul proiectului Erasmus +, Digital Powered Teaching, a însemnat un șir de experiențe unice: primul zbor cu avionul, prima dată când vorbesc cu cineva în engleză față în față, prima dată când locuiesc pentru o săptămână cu altă familie, prima dată când am putut să învăț atât de multe lucruri, într-un mod atât de plăcut!”, a mai afirmat Bogdan Nica, elev în clasa a VII-a.

„O adevărată lecție de cultură generală a fost ținută la Planetariul din Larnaca unde am învățat despre Sistemul Solar, despre misiunile de cucerire ale spațiului cosmic, despre prima misiune pe Lună realizată de Apollo 11, lansată de NASA la 16 iulie 1969. M-am simțit foarte bine în familie și abia aștept să-l primesc în casa mea, în luna mai 2025, pe prietenul meu cipriot”, a completat Narcis Mărăndescu, elev în clasa a VII-a.

Pentru profesorii participanți a fost un prilej de a vedea lecții interactive organizate în școală și în afara acesteia (outdoor learning), bazate pe o abordare interdisciplinară, în care au fost integrate diferite aplicații digitale.

„Profesorii au prezentat aplicații noi, deosebit de utile și interesante, care vor fi folosite în activitățile viitoare din proiect: Voki (Grecia), Coggle (Cipru), Answer Garden și Class Tools (Croația), Wakelet și Wooclap (România) și au stabilit detalii legate de etapele următoare ale parteneriatului. Evaluarea activităților s-a realizat într-un mod inedit, în cadrul ceremoniei de acordare a certificatelor de participare, unde s-au vizionat și apreciat filmele realizate de elevi cu impresiile din timpul mobilității”, a spus prof. Daniela Nane, coordonator proiect.

Parteneriatul de cooperare, coordonat de Școala Gimnazială „Constantin Parfene”, are ca obiective transformarea digitală a școlilor partenere prin îmbunătățirea competențelor digitale ale profesorilor și elevilor, crearea de conținut educațional digital trans-curricular şi integrarea în activitatea de predare – învățare – evaluare a instrumentelor și aplicațiilor digitale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *