Predare cu ajutorul tehnologiei digitale un nou proiect Erasmus+ la Școala Gimnazială „Constantin Parfene” Vaslui

Predare cu ajutorul tehnologiei digitale un nou proiect Erasmus+ la Școala Gimnazială „Constantin Parfene” Vaslui

În perioada 6-10 noiembrie 2023 s-a desfășurat în Akaki, Cipru, evenimentul comun de formare pentru profesori organizat în cadrul parteneriatului de cooperare, Digital Powered Teaching (D.P.T.), finanțat de către Uniunea Europeană prin programul Erasmus+, KA220 – SCH. Școala Gimnazială ”Constantin Parfene” este coordonator al acestui proiect, având 3 școli partenere din Cipru, Croația și Grecia.

Parteneriatul de cooperare urmărește transformarea digitală a școlilor prin îmbunătățirea competențelor digitale ale profesorilor și elevilor, crearea de conținut educațional digital trans-curricular şi integrarea în activitatea de predare – învățare – evaluare a instrumentelor și aplicațiilor digitale.

„Activitatea de formare la nivel de parteneriat a avut ca obiectiv dezvoltarea competențelor digitale și personale ale profesorilor în vederea utilizării unor instrumente digitale în predarea disciplinelor din diferite arii curriculare. Au fost prezentate aplicațiile Story Jumper, Book Creator, Socrative, Gif Maker, Sutori, Tricider, Miro, Storyset, precum și modele de bune practici ale utilizării acestor instrumente digitale în predare, în scopul îmbogățirii conținutului digital al lecțiilor și diversificării practicii pedagogice”, a spus prof. Daniela Crizantema Nane.

La activitatea de formare din Cipru au participat câte 2 profesori din fiecare școală parteneră, care au avut prilejul să colaboreze la nivel internațional, să schimbe idei și experiențe didactice conectate cu tematica proiectului, să prezinte școlile și sistemele educaționale din propriile țări, să se cunoască reciproc. Metodele de lucru învățate în cadrul activității de formare vor fi prezentate colegilor din fiecare școală spre a fi utilizate atât în clasă cu proprii elevi, cât și în cadrul întâlnirilor transnaționale cu elevii (organizate cu prezență fizică, dar și virtual). Proiectele unităților de învățare sau planurile de lecții care vor fi realizate de profesori, proiectele și alte materiale de învățare realizate de elevi vor fi postate pe platforma proiectului și vor fi incluse într-un ghid de bune practici, in limba engleză. Proiectul va avea o pagina web pe platforma eTwinning, care va fi folosită ca spațiu de colaborare între elevii și profesorii implicați în activități, precum și ca mediu de promovare a rezultatelor obținute.

În același timp, coordonatorii de proiect au discutat și au stabilit etapele următoare în derularea proiectului, în acord cu formularul de aplicație și cu prevederile din contractul de finanțare al acestuia. În perioada următoare elevii vor participa la competiția de realizare a logo-ului proiectului, care se va finaliza pe 20 decembrie 2023, în cadrul unei întâlniri online organizată la nivel de parteneriat, în care va fi prezentat logo-ul câștigător pe baza rezultatului votului elevilor.

„Activitatea de formare la care am participat a fost una foarte interesantă şi utilă, în special pentru faptul că experienţa împărtăşită a participanţilor a fost îmbogăţită de instrumente digitale dezvoltate în cadrul unor proiecte inovative prezentate de specialiştii invitaţi, membri ai unor ONG-uri. Modele desprinse din practica şcolii gazdă sau din schimburile dintre parteneri vor contribui la îmbogăţirea activităţilor şcolii noastre, atât în procesul didactic, cât şi la nivel de management al şcolii”, a conchis prof. Dorina Nemţanu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *