
Începând din acest an şcolar, fiecare unitate şcolară stabileşte perioada în care se desfăşoară săptămâna „Şcoala Altfel!”. În ceea ce priveşte conţinutul activităţilor, Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat de curând un ghid pentru a inspira cadrele didactice, dar şi pentru a le arăta cum trebuie organizat programul. Respectivul ghid prevede că înainte de a stabili activităţile, profesorii coordonatori trebuie să solicite propuneri din partea elevilor, precum şi a părinţilor prin intermediul unor dezbateri, chestionare, fişe. Există şi o serie de teme ce pot fi propuse de cadrele didactice coordonatoare, cum ar fi dezvoltarea personală, relaţia cu familia şi prietenii, voluntariat, sport şi sănătate, precum şi înţelegerea unor fenomene fizice sau de altă natură. În urma consultărilor, se propun o serie de activităţi din care elevii pot alege.
În ceea ce priveşte orarul activităţilor, acesta trebuie să fie transmis şi părinţilor, iar prezenţa elevilor la activităţi trebuie monitorizată. La final, evaluarea activităţilor se va face tot pe baza chestionării elevilor şi părinţilor, pe baza unor fişe cu note de la 1 la 5. Pe aceste fişe, elevii sunt întrebaţi dacă respectivele activităţi au răspuns intereselor lor, iar părinţii trebuie să răspundă în principal dacă au văzut schimbări ale copiilor după săptămâna de şcoală altfel.