ActualitateLocal

Oaspeți din patru țări la Liceul „Emil Racoviță” Vaslui

Timp de două zile, Liceul „Emil Racoviță” Vaslui a găzduit delegații de profesori din Spania, Italia, Finlanda și Portugalia, implicate în proiectul „Schools Developing Health and Emotions”.

În această perioadă, profesorii participanți au validat conținutul Ghidului metodologic care a fost creat, au coordonat fazele finale ale proiectului, astfel încât acesta să urmeze traiectoria stabilită, au stabilit activitățile de diseminare și au evaluat gradul de realizare a obiectivelor, a activităților desfășurate, a rezultatelor și a cooperării și comunicării între parteneri până în prezent.

„Proiectul „Schools Developing Health Emotions” urmărește consolidarea competențelor-cheie ale profesorilor de liceu și ale altor profesioniști din domeniul educației școlare pentru promovarea sănătății în școală. Un alt obiectiv este legat de schimbul de experiență, bune practici și metodologii între organizații din cinci țări europene în promovarea sănătății și educația emoțională la școală. De asemenea, a fost creat un Ghid metodologic și instrumente educaționale pentru întărirea sănătății la adolescenți și tineri”, a spus prof. Virginia Pracsiu, coordonatorul proiectului la nivelul Liceului „Emil Racoviță” din Vaslui.

Cei implicați au mai pus bazele unei rețele de organizații active în domeniul educației școlare, care lucrează pentru o dezvoltare cuprinzătoare a sănătății bazată pe o abordare holistică care implică nivelul individual, școlar și comunitar.

„Această inițiativă aduce beneficii multiple, inclusiv dezvoltarea abilităților lingvistice, culturale și profesionale ale participanților, precum și consolidarea legăturilor noastre cu alte instituții educaționale de renume din Europa. Sperăm că acest obiectiv va contribui la îmbunătățirea nivelului de educație și va ajuta la dezvoltarea unor relații interculturale puternice”, a spus Cezarina Scutaru, directorul Liceului „Emil Racoviță” Vaslui.

Oaspeții străini consideră proiectul unul foarte important, fiindcă elevii au nevoie de educație emoțională și programe de sănătate în școală.

„Nu este doar un aspect pe care elevul, tinerii trebuie să îl primească în familie. Este foarte important ca ei să aibă parte de niște cursuri, pentru a afla modalități în care pot avea grijă de ei înșiși la nivel fizic, la nivel mental și emoțional. Așa că am invitat diferite țări. Suntem aici șase parteneri din cinci țări europene pentru a lucra împreună pentru a obține acest lucru. Ideea este ca, în școli, profesorii să fie pregătiți pentru a preda cunoștințe legate de emoții și, de asemenea, legate de sănătate, pentru a le oferi tinerilor instrumentele necesare, pentru ca aceștia să fie capabili să se îngrijească singuri”, a precizat Ana Belen Dominguez, de la Asociación Iniciativa Internacional Joven (Spania), coordonatorul proiectului.

De asemenea, Antonella d’Amico, de la Universitatea din Palermo, Italia, consideră că un asemenea proiect este foarte important pentru a împărtăși practici comune și a găsi împreună bunele practici care pot fi adaptate la fiecare țară.

„Educația emoțională și sănătatea integrală sustenabilă este foarte importantă, deoarece în această perioadă știm că avem diferite probleme în întreaga lume, cum ar fi schimbările climatice, războaiele și problemele cu adolescenții și, de asemenea, cu adulții în ceea ce privește reglarea emoțională. Prin urmare, suntem foarte convinși că educația emoțională și sănătatea integrală, care ia în considerare importanța mediului, a nutriției, a diferențelor de gen, a incluziunii și așa mai departe, care sunt toate temele proiectului nostru, sunt cu adevărat cuvintele-cheie pentru viitorul apropiat. Așadar, este foarte important și mulțumim Comunității Europene pentru sprijinul acordat și, de asemenea, mulțumim școlii din Vaslui pentru vizita noastră și pentru că a împărtășit cu noi acest proiect”, a spus Antonella d’Amico.

Proiectul se va finaliza la începutul anului viitor, prin realizarea unui e-book al proiectului și a unui Ghid metodologic care să ofere profesorilor de liceu și altor profesioniști din domeniul învățământului liceal instrumente didactice și exerciții practice pentru a facilita proiectarea și implementarea cursurilor lor pe tema sănătății emoționale.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button