ActualitateLocal

Experiență Erasmus+ pentru cadrele didactice de la Colegiul Economic ”Anghel Rugină” Vaslui

Într-o societate dinamică, aflată în permanentă schimbare, este necesar ca profesorul să fie deschis în ceea ce privește o nouă abordare a procesului de predare-învățare-evaluare. Cadrele didactice care predau la  Colegiul Economic ,,Anghel Rugină’’ Vaslui au dovedit o permanentă preocupare pentru perfecționarea continuă, astfel încât învățarea să se realizeze într-o manieră modernă, prin îmbunătățirea abilităților digitale și familiarizarea cu instrumentele oferite de Internet.

În acest sens, s-au făcut demersurile necesare și s-a obținut aprobarea Proiectului din cadrul Acreditării Erasmus + pentru mobilități în domeniul educaţiei  școlare pentru perioada 2021 – 2027, Cod Acțiune: KA121 SCH, număr referință proiect: 2021-RO01-KA121-SCH-000005885, form ID:KA121-SCH-9D6C7C1A.

Unul dintre obiectivele  proiectului vizează îmbunătăţirea competențelor digitale pentru 18 cadre didactice de diferite discipline de la Colegiul Economic ”Anghel Rugină” Vaslui. Astfel, cinci cadre didactice din școală, Litră Corina- profesor de matematică, Botezatu Andreea- profesor de discipline economice, Păcuraru Cristina-Diana- profesor de limba și literatura română, Tanasă Alina- profesor de discipline economice și Onilă Oana-Cătălina- profesor de limba engleză, au participat la cursul de formare How to Plan an Online Training, organizat de Anatolia Eğitim ve Danışmanlık și desfășurat la Paris, Franța.

Cursul a oferit participanților  oportunitatea de a interacționa cu profesori din Polonia, Grecia, Cehia și Portugalia și a fost un prilej de prezentare a sistemului de învățămînt din fiecare țară, dar și de colaborare în cadrul activităților interactive propuse de formator. Participanții au luat contact cu unul dintre cele mai actuale trenduri în educație, care poate fi aplicat cu succes în mediul online, FLIPPED CLASSROOM. Dacă în mod tradițional, profesorii transmit informațiile noi, iar elevii ascultă, iau notițe, înregistrează și fac apel la memorie, FLIPPED CLASSROOM este un demers invers, prin care copiii se familiarizează cu un conținut nou acasă, îl exersează și pun în practică la școală. Astfel, rolurile se inversează, elevii având mai multă autonomie în învățare.

De asemenea, profesorii au avut posibilitatea de a-și perfecționa abilitățile digitale, prin crearea unor jocuri educaționale cu ajutorul Nearpod, Kahoot, Quizlet, Wordwall sau Socrative, conștientizând faptul că  utilizarea noilor tehnologii contribuie hotărâtor la  stimularea  interesului şi a curiozităţii elevilor, susținând dorința de cunoaștere a acestora.

În penultima zi a cursului s-a desfășurat  o  activitate outdoor, sub forma jocului Actionbound, fapt ce a permis participanților să descopere cele mai importante monumente istorice din cartierul Montmartre,  al cărui punct principal de reper este biserica Sacre- Coeur.

După o săptămână plină de încercări, a avut loc sesiunea de evaluare și de acordare a Certificatelor de participare. Pentru participanți, experiența Erasmus+ a fost una reușită!

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button