Cei mai buni la lingvistică
Daniel Filip (clasa a V-a, LMK), Matei Mocanu (clasa a VI-a, Şcoala “Ştefan cel Mare”), Andreea Patricia Dragoslav (clasele VII-VIII, Şcoala “Constantin Parfene), Ioana Parfene (clasele IX-X, LMK) şi Dragoş Bucuci (clasele XI-XII, LMK) sunt câştigătorii etapei judeţene a Olimpiadei de Lingvistică.
Se cunosc deja câştigătorii etapei judeţene a Olimpiadei Naţionale de Lingvistică, competiţie de tip transdisciplinar care vizează atât competenţe din lingvistică, cât şi din logica matematică. Etapa judeţeană a olimpiadei, clasele a V-a – a XII-a, s-a desfăşurat pe 12 decembrie, competiţia fiind structurată în trei secţiuni – secţiunea antrenament (clasele a V-a – a VI-a ), secţiunea de exerciţiu (clasele a VII-a – a VIII-a) şi secţiunea de performanţă (clasele a IX-a – a XII-a).
La clasa a V-a, cel mai bun s-a dovedit a fi Daniel Filip, de la Liceul “Mihail Kogălniceanu” (LMK) Vaslui. El este pregătit de profesoara Laura Munteanu. La etapa judeţeană, acesta a acumulat 78 de puncte. La clasa a VI-a, cu 69 de puncte, Matei Mocanu, de la Şcoala “Ştefan cel Mare”, a câştigat etapa judeţeană. Elevul este pregătit de profesoarele Daniela Filipescu şi Flavia Anton. La clasele VII-VIII, cea mai bună elevă a fost Andreea-Patricia Dragoslav, de la Şcoala “Constantin Parfene”, cu 69 puncte. Ea este îndrumată de profesoara Elena Alexa.
La secţiunea performanţă, Ioana Parfene, de la LMK, cu 71,4 puncte, a câştigat la clasele IX-X, iar Dragoş Bucuci, de la acelaşi liceu, a câştigat la clasele XI-XII, cu un total de 69 de puncte. Ioana Parfene este `ndrumată de profesoara Laura Munteanu, iar Dragoş Bucuci are ca îndrumătoare profesoara Mihaela Dumitriţa Bahman.
Câştigătorii etapei naţionale de la secţiunea de performanţă se califică la etapa internaţională.
Lingvistica este o disciplină care nu se studiază în şcoală, iar olimpiada presupune rezolvarea unor cerinţe folosind datele lingvistice oferite, fără a cunoaşte însă limbile care apar în subiecte. Elevilor li se cere ca, prin analogii, să găsească reguli pe baza cărora se construiesc anumite aspecte din gramatica unei limbi. Mai exact, elevii trebuie să traducă texte din limbi necunoscute, doar pe baza analogiilor care reies din informaţiile oferite în cerinţe. Participarea la aceasta olimpiadă nu este condiţionată de cunoaşterea unei anumite limbi străine.