Activități de învățare pentru elevi organizate în Atena în cadrul proiectului  Erasmus+: Predare cu ajutorul tehnologiei digitale!

Activități de învățare pentru elevi organizate în Atena în cadrul proiectului  Erasmus+: Predare cu ajutorul tehnologiei digitale!

În perioada 17-21 februarie 2025 s-a desfășurat în Atena, Grecia, schimbul de elevi organizat în cadrul parteneriatului de cooperare, Predare cu ajutorul tehnologiei digitale (D.P.T.), finanțat de către Uniunea Europeană prin programul Erasmus+, în cadrul căruia s-au organizat activități de predare și învățare pe teme din domeniul științelor umanistice, prin utilizarea instrumentelor și aplicațiilor digitale.

De la Școala Gimnazială „Constantin Parfene” Vaslui au participat 6 elevi din clasele a VII-a A și a VIII-a B, însoțiți de 4 profesori.

Parteneriatul de cooperare urmărește transformarea digitală a școlilor partenere din România (coordonator), Cipru, Croația și Grecia prin îmbunătățirea competențelor digitale ale profesorilor și elevilor și prin crearea de conținut educațional digital trans-curricular.

„Activitățile de învățare au fost gândite ca o călătorie din trecut până în prezent, punând elevii în situația de a observa și studia elemente din istoria Greciei antice și medievale, de a redescoperi informații studiate la orele de geografie despre peninsulele Attica și Peloponez, de a înțelege cum s-a format Atena, ce rol au avut marii gânditori greci în evoluția omenirii. Elevii din cele 4 școli au fost împărțiți pe grupe și au colaborat în rezolvarea sarcinilor de lucru, gândite într-o abordare transcurriculară. Au folosit diferite aplicații digitale pentru a descoperi informații noi (Kahoot), pentru a face conexiuni între locurile vizitate și elementele istorice, geografice, de cultură și civilizație care trebuiau reținute (Wordwall, Wikiloc, Storymaps), pentru a-și exprima opinia referitor la ceea ce au experimentat în această săptămână (Padlet, Flipbook) sau pentru a evalua activitățile desfășurate la finalul unei zile (Mentimeter)”, a precizat prof. Daniela Nane, coordonator proiect.

Elevii și profesorii vasluieni au participat la o saptămână plină de activităţi interesante, activităţi transdisciplinare care au inclus multe aplicaţii digitale şi care au pus grupul internaţional de elevi în situaţii diverse, stimulative.

„Valorificând la maximum zestrea culturală a Atenei, activităţile s-au constituit în adevărate modele de bună practică de integrare a valorilor culturale în programele educaţionale pentru dezvoltarea de competenţe transversale. Vom aplica în şcoală aplicaţiile digitale propuse şi vom adapta modelele propuse, astfel încât activităţile de proiect să contribuie la diversificarea strategiilor de lucru, atât în plan curricular, cât şi extracurricular”, a spus prof. Dorina Nemțanu, directorul Școlii „Constantin Parfene” Vaslui.

Participarea la activitățile organizate de partenerii din Grecia a fost o oportunitate, atât pentru elevi cât și pentru profesori, de a descoperi aspecte inedite din bogăția patrimoniului cultural grecesc, dar și de a învăța cum să utilizeze eficient instrumente și aplicații online precum Story Maps, Wikiloc, Flipbook, Udio.

„Astfel, s-au dezvoltat competențe complexe, de la cele digitale prin folosirea acestor aplicații în contexte diverse și creative, până la competențe de comunicare, interrelaționare, colaborare și cooperare eficientă pentru a duce la bun sfârșit sarcini complexe de lucru”, a completat prof. Corina Velișcu.

Mobilitatea din cadrul proiectului „Digital Powered Teaching” a fost o experiență minunată în care elevii au învățat multe lucruri despre istoria Greciei antice prin vizitele educaționale la situl arheologic de la Micene, Acropole, templul lui Poseidon de la Sounio.

„Am învățat să folosesc multe aplicații digitale noi, StoryMaps, Wikiloc și Udio AI, dar cel mai important a fost că mi-am făcut noi prieteni! Nu am să uit niciodată această experiență minunată!”, a spus David Gache, elev în clasa a VII-a A.

„A fost interesantă utilizarea aplicației Udio AI pentru a compune versuri și muzică inspirate de impresiile, experiențele și emoțiile trăite de întregul grup în această săptămână. Apoi am colaborat și am contribuit la realizarea revistei cu ajutorul aplicației Flipbook, în care am inserat poze din locurile vizitate și am scris despre experiențele de învățare la care am participat”, a completat Adrian Frunză, elev în clasa a VII-a A.

Experiența elevilor în cadrul proiectului Erasmus desfășurat în Grecia a fost una de neuitat, având ocazia să descopere o cultură nouă, să cunoască oameni extraordinari și să învețe lucruri interesante într-un mediu diferit de cel de acasă.

„Am fost găzduit de Thanasis, un băiat foarte de treabă, cu care m-am înțeles excelent. Avem multe lucruri în comun, de la pasiunea pentru sport până la simțul umorului, iar interacțiunea cu el a fost atât de naturală încât părea că ne cunoaștem de o viață. M-a făcut să mă simt confortabil și binevenit, ceea ce a contribuit mult la experiența mea pozitivă”, a spus Tudor Oancea, elev în clasa a VII-a A.

„Participarea la proiectul Erasmus a fost o experiență de neuitat. Am avut ocazia să cunosc oameni din diferite țări, să descopăr culturi noi și să îmi îmbunătățesc abilitățile de comunicare într-o limbă străină. Deși la început a fost dificil să mă adaptez, am învățat să fiu mai independentă și mai deschisă către noi provocări. Activitățile desfășurate ne-au ajutat să lucrăm în echipă și să găsim soluții creative la diverse probleme. La final, am plecat nu doar cu cunoștințe noi, ci și cu prietenii frumoase și amintiri de neuitat”, a precizat Smaranda Burlacu, elevă în clasa a VII-a A.

Alte impresii legate de experiența din Grecia:

„Experiența pe care am avut-o în Grecia a fost inedită! Am fost impresionată de activitățile realizate cu ajutorul aplicațiilor digitale la care am lucrat împreună cu colegii și profesorii. Mi-au plăcut activitățile interactive unde am folosit aplicațiile Wikiloc și StoryMaps. Familia la care am stat a fost înțelegătoare și chiar dacă am fost emoționată la început, m-a făcut  să mă simt ca acasă imediat ce am ajuns. Am fost captivată de frumusețea Atenei și sunt recunoscătoare pentru această experiență de neuitat și pentru oamenii incredibili pe care i-am cunoscut în acest schimb de experiență”. (Bologa Iana, clasa a VIII-a B)

„Proiectul Erasmus Digital Powered Teaching mi-a oferit minunata oportunitate de a cunoaște copiii din școlile partenere și de a învața despre cultura, istoria și geografia Greciei. Activitățile organizate de școala gazdă au fost interesante, bazate pe lucrul în echipă, pe comunicare și cooperare. Această experiență îmi va rămâne etern în suflet și imi voi aminti cu drag de ea”. (Maria Lăcătușu, clasa a VIII-a B)

Profesorii participanți la această mobilitate au avut un moment special în care au prezentat noi aplicații digitale, care vor fi folosite în lunile următoare în activitățile didactice din fiecare școală parteneră în proiect: Baamboozle (Romania), StoryMaps și Google Chat (Grecia), Capcut (Cipru), ZeeMaps (Croatia).

„S-au prezentat, pe scurt, următoarele activități care sunt organizate în cadrul proiectului și s-au reamintit termenele de realizare ale acestora. Săptămâna s-a încheiat cu completarea chestionarelor de evaluare a activităților desfășurate și cu o seară festivă în care s-au acordat certificatele de participare și s-au făcut aprecieri pentru ospitalitatea gazdelor, calitatea activităților – toate adunate în amintiri de neuitat”, a conchis prof. Nastica Olaru, director adjunct al Școlii „Constantin Parfene” Vaslui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *