Pe ordinea de zi a ședinței ordinare a Consiliului Local Bârlad, programată pentru joi, 27 februarie, se află un proiect de hotărâre cu un important impact financiar pozitiv pentru bugetul local al orașului: demararea procedurii de dizolvare și lichidare a Societății pentru Lucrări de Drumuri și Poduri ,,REISER” S.A. Bârlad.
Dată fiind importanța subiectului, primarul Dumitru Boroș i-a convocat la o întâlnire pe consilierii municipali, în care le-a expus situația care a dus, pentru a doua oară, la necesitatea desființarii REISER.
„Acum câțiva ani, când am inițiat pentru prima dată acest demers, propunerea mea nu a avut finalitate. La mijloc a fost probabil o comunicare insuficientă care a dus atunci la acordarea unei noi șanse pentru SC REISER. S-a dovedit că funcționarea acestei societăți este o povară îngrozitoare pentru bugetul Bârladului pe care iată, astăzi, ne-o confirmă și contextul financiar dificil din țara noastră și din întreaga lume. REISER nu mai poate fi susținută. Cheltuielile sunt enorme, iar calitatea lucrărilor nu le justifică. Nu vorbim doar de salarii, ci și de cheltuielile indirecte pe care le implica funcționarea unei societăți comerciale și pe care nu le vom mai avea. Este vorba de aproximativ 4 milioane de lei anual”, a explicat primarul Dumitru Boroș.
Prin preluarea activitatii de către primarie, vor fi eliminate o serie de cheltuieli, cum ar fi salariile pentru membrii Consiliului de Administrație, director, personal TESA, impozit pe profit, plata TVA la bugetul de stat. Primăria nu plătește TVA pentru salarii, taxe și amortizări, pe care REISER, fiind societate, trebuia să o achite.
Dacă proiectul de hotărâre va fi aprobat în plenul ședinței CL, activitatea de reparații străzi va fi preluată de serviciul de specialitate înființat în cadrul primăriei încă de anul trecut, cu o schemă redusă de personal și, bineînțeles, fără structura de conducere aferentă unei societăți comerciale.