Video

De la pericolul “rematizării”, până la Marele Premiu

În perioada 8-10 iulie 2016 s-a desfăşurat, în incinta Autodromului “Titi Aur”, prima ediţie a Retromobil Fest. Acest proiect a fost conceput ca un eveniment anual complex, dedicat membrilor Retromobil Club România şi pasionaţilor de vehicule istorice din întreaga ţară. Din cadrul filialei vasluiene a clubului s-au înscris în competiţie, la categoria Grand Prix Clasic, două echipaje: Radu Gorea (pilot)/Marius Ungur (copilot)-auto Ford Taunus mk3 1979; Iulian Safir (pilot)/Bogdan Mocanu (copilot)-auto Ford Granada Estate din 1976.

După o luptă strânsă cu alte 22 de echipaje înscrise la categoria GP Clasic, echipajul din Fordul Taunus a acumulat 9,8 puncte penalizare şi s-a clasat pe locul 15, în timp ce membrii echipajul de la volanul Fordului Granada au reuşit să cucerescă primul loc al podiumului la această categorie. “Înarmaţi” cu un cronometru performant (aplicaţie de smartphone) şi rulând doar în treapta a doua cât mai constant, echipajul a acumulat cele mai puţine puncte penalizare (1,8) dintre toţi cei 60 de participanţi înscrişi la toate categoriile. Această performanţă a transformat echipajul vasluian în câştigătorul absolut al competiţiei “Retromobil Fest 2016”. Porche România a oferit marele premiu care constă într-un pachet “Track Day” la Circuitul din Istanbul, în valoare de 1.500 euro. Pe lângă satisfacţiile oferite de participarea la diverse evenimente ale clubului şi nu numai, această reuşită de la “Retromobil Fest” nu face decât să confirme că decizia proprietarului de a investi în restaurarea Ford-ului a fost una corectă.

Povestea acestei maşini începe în 2008, când actualul proprietar a preluat-o de la un membru apropiat al familiei sale. Până în anul 2011 a păstrat autoturismul în conservare în garajul propriu. Când s-a dorit începerea restaurării, autoturismul a fost dezechipat şi s-a constatat că pagubele provocate de rugină şi reparaţii anterioare greşite, au adus caroseria în starea în care tinichigiii atelierului au considerat că nu se mai poate face nimic pentru a readuce la starea iniţială şi au recomandat “rematizarea”. Pe ultima sută de metri, doi tineri vasluieni, pasionaţi de tinichigerie şi mecanică, au acceptat provocarea de a restaura integral maşina. După 2 ani de muncă, Fordul Granada a primit primul “Atestat de Vehicul Istoric” eliberat pentru judeţul Vaslui. În momentul de faţă, satisfacţia maximă oferită la fiecare plimbare este întărită şi de informaţiile neoficiale cum că această maşină ar fi singurul Ford Granada mk1, varianta Estate, care circulă pe străzile din România.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button