Predarea și învățarea digitală o nouă provocare pentru profesorii și elevii de la Școala Gimnazială „Constantin Parfene” Vaslui

Predarea și învățarea digitală o nouă provocare pentru profesorii și elevii de la Școala Gimnazială „Constantin Parfene” Vaslui

În perioada 22-26 aprilie 2024, s-a desfășurat mobilitatea de grup de elevi din cadrul parteneriatului de cooperare în domeniul educație școlară, Digital Powered Teaching (DPT), 2023-1-RO01-KA220-SCH-000151960, care se derulează cu școli partenere din Croația, Grecia și Cipru, la care Școala Gimnazială ”Constantin Parfene” este coordonator. Activitățile de învățare pentru elevi au fost organizate de  Osnovna Skola Novi Marof, Croația, şi au urmărit îmbunătățirea competențelor cheie ale elevilor cu vârste între 13-15 ani, cu accent pe dezvoltarea competențelor digitale.

La această întâlnire au participat 6 elevi din clasa a VII-a A, însoțiți de 2 profesori, programul a fost divers și a contribuit la atingerea obiectivelor propuse în proiect. Elevii din fiecare școală parteneră au prezentat activitățile derulate pe plan local care au vizat proiectarea și desfășurarea activităților de învățare online, proces complex ce  presupune integrarea instrumentelor și a resurselor în format digital, dintr-o nouă abordare pedagogică, transcurriculară. Aceasta impune crearea unui nou design al  situațiilor de învățare care să permită parcurgerea curriculumului, facilitarea asimilării noilor conținuturi, precum și activizarea și motivarea elevilor, stimularea interesului  pentru cunoaștere.

”Au fost organizate activități de învățare în care s-au folosit diferite aplicații digitale (Gif Editor, Gif Maker, WordPress, Socrative), elevii au lucrat în grupuri internaționale și au învățat cum să utilizeze aceste resurse pentru a face învățarea interactivă, plăcută și interesantă. Elevii au vizitat școala gazdă, au interacționat cu profesorii, au prezentat informații despre propriile școli și sistemele de învățământ. În același timp, au avut prilejul să-și îmbogățească cunoștințele despre cultura, tradițiile și istoria acestei țări. Elevii au admirat peisaje care fac parte din patrimoniul UNESCO, cum ar fi lacurile Plitvice sau parcul natural Ucka, activități care și-au propus să-i conștientizeze cu privire la importanța naturii și nevoia de protecție activă a acesteia”, a spus prof. Nane Daniela Crizantema, coordonator proiect.

”Sunt recunoscătoare că am avut ocazia de a participa la acest proiect deoarece, în cadrul workshop-urilor desfășurate, am învățat cum să folosim aplicațiile Gif Maker,  WordPress și Graphic Editor, care ne vor ajuta să edităm paginile site-ului proiectului, am utilizat aplicația Videoleap pentru a crea filme pe diferite teme educaționale, am colaborat cu ceilalți participanți în realizarea sarcinilor propuse”, a spus Raluca Gabără, elevă în clasa a VII-a.

”Am fost foarte bine primiți în școala din Novi Marof, am cunoscut și m-am împrietenit cu elevii din celelalte școli, am învățat aplicații digitale noi pe care le voi folosi atât la școală, cât și în viața personală. Mă bucur ca am avut privilegiul de a mă implica în activitățile din proiect și consider că această experiență contribuie la dezvoltarea competențelor de comunicare în limba engleză, la dezvoltarea abilităților de a face față unor situații noi, la îmbogățirea cunoștințelor din diferite domenii, aflând lucruri noi și folositoare”, a completat Maria Tunaru, elevă în clasa a VII-a.

”Cazarea în familiile gazdă a fost o oportunitate minunată de a experimenta viața cotidiană și de a interacționa cu localnicii. Familia m-a primit ca fiind unul de al lor și m-am simțit în totalitate ca acasă. Interacțiunea cu elevii din alte țări ne-a îmbogățit perspectivele și ne-a ajutat să înțelegem mai bine diversitatea culturală europeană. Prin acest proiect Erasmus+ am avut oportunitatea de a îmbina învățarea cu explorarea culturală, contribuind la dezvoltarea noastră personală. Activitățile desfășurate au inclus ateliere de lucru care au susținut schimbul de cunoștințe și experiențe între participanți prin intermediul tehnologiei”, a mai spus Mihai Achiricioae, elev.

„A fost o experiență frumoasă în care am descoperit cultura și sistemul de învățământ din Croația. Profesorii participanți am împărtășit din experiența și activitățile derulate în cadrul proiectului până la acest moment. De asemenea, am participat la un workshop în care profesori din fiecare țară au prezentat noi instrumente digitale, precum: https://www.storyboardthat.com, https://copilot.microsoft.com, https://www.plickers.com, https://jeopardylabs.com, aplicația Videoleap. Aceste instrumente interesante vor fi utilizate în desfășurarea activităților ulterioare cu elevii. Am descoperit profesori valoroși din toate celelalte 3 țări partenere la proiect, am observat exemple de bună practică, am învățat multe lucruri noi pe care să le implementez în clasă cu elevii”, a povestit Monica Pătrăcuță – profesor însoțitor.

În același timp, profesorii participanți au avut ocazia să se cunoască, să schimbe idei și bune practici legate de integrarea instrumentelor și aplicațiilor digitale în activitatea didactică, să discute despre modul de implementare al proiectului în propriile școli, să stabilească termenele pentru activitățile următoare.

Proiectul Digital Powered Teaching (DPT) va crea un spațiu comun de colaborare în domeniul dezvoltării competențelor digitale pentru elevii și profesorii din școlile partenere, va facilita organizarea de activități de învățare atât față în față, cât și virtuale, va fi o șansă pentru profesori de a-și îmbunătăți metodele de predare, de a dobândi noi instrumente și metode prin schimbul de strategii și tehnici de predare la nivel internațional.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *