În perioada 28-30 ianuarie 2025, Liceul Teoretic „Emil Racoviță” Vaslui a participat la prima întâlnire de coordonare a proiectului „Emotional Intelligence Approach on Teaching Methods” (EIPAOTM), desfășurată în Naantali, Finlanda. Această inițiativă educațională își propune dezvoltarea competențelor pedagogice inovatoare bazate pe Inteligența Emoțională pentru profesorii de liceu, având ca obiectiv principal abordarea provocărilor educaționale actuale și crearea unui mediu de învățare incluziv și motivant.

Despre proiect
Proiectul EIPAOTM este un parteneriat strategic internațional finanțat prin programul Erasmus+, cu o durată de 24 de luni (1 noiembrie 2024 – 30 octombrie 2026). La această inițiativă participă instituții de prestigiu din cinci țări europene: Asociación Iniciativa Internacional Joven (Spania) – coordonator, Università degli Studi di Palermo (Italia), Agrupamento de Escolas Gil Eanes (Portugalia), Liceul Teoretic „Emil Racoviță” Vaslui (România), și Naantalin Lukio (Finlanda) – instituția gazdă a acestei întâlniri.
Obiectivele principale ale proiectului includ schimbul de bune practici și metodologii, dezvoltarea unor instrumente pedagogice practice și accesibile bazate pe Inteligența Emoțională și formarea profesorilor pentru aplicarea acestor metode în procesul didactic.
Prima întâlnire de coordonare – aspecte cheie
Întâlnirea de coordonare din Naantali a fost un moment esențial pentru planificarea activităților viitoare și stabilirea direcțiilor strategice ale proiectului. Printre subiectele discutate s-au numărat: prezentarea etapelor și activităților fiecărui pachet de lucru (WP1, WP2, WP3, WP4); discuții despre metodologiile de predare bazate pe Inteligența Emoțională; stabilirea unor instrumente pentru măsurarea impactului proiectului; planificarea activităților de diseminare și vizibilitate; organizarea și coordonarea echipei internaționale implicate în proiect.
Prezentările susținute în cadrul întâlnirii
Fiecare partener de proiect a avut responsabilitatea de a prezenta aspecte cheie legate de activitățile specifice ale pachetului de lucru coordonat:
Asociación Iniciativa Internacional Joven (Spania) a deschis întâlnirea cu o prezentare detaliată a obiectivelor generale ale proiectului și a planului de implementare. S-au discutat responsabilitățile fiecărui partener și metodele de coordonare pentru asigurarea unei comunicări eficiente.
Università degli Studi di Palermo (Italia) a susținut o prezentare tehnică despre dezvoltarea competențelor pedagogice în domeniul Inteligenței Emoționale. S-au propus resurse digitale și metodologii pentru integrarea acestui concept în predare, oferind exemple concrete din experiența lor academică.
Agrupamento de Escolas Gil Eanes (Portugalia) a abordat impactul metodelor inovatoare asupra motivației elevilor, prezentând studii de caz din școli portugheze care au implementat tehnici similare. Participanții au discutat despre adaptabilitatea acestor metode la contexte educaționale diferite.
Naantalin Lukio (Finlanda), gazda evenimentului, a oferit o perspectivă asupra sistemului educațional finlandez și a modului în care Inteligența Emoțională este deja integrată în procesele de predare și evaluare. Această prezentare a stimulat un schimb de idei între parteneri, fiecare oferind insight-uri despre practicile din țara proprie.
Liceul Teoretic „Emil Racoviță” Vaslui (România) a prezentat viziunea și planurile de implementare a metodelor bazate pe Inteligența Emoțională în contextul educațional românesc. Au fost discutate provocările actuale ale sistemului de învățământ din România și posibile soluții prin adaptarea strategiilor inovatoare propuse în cadrul proiectului.
Prima întâlnire de coordonare a proiectului EIPAOTM a fost un succes, punând bazele unei colaborări eficiente între parteneri. Liceul Teoretic „Emil Racoviță” Vaslui își reafirmă angajamentul de a contribui activ la această inițiativă și de a integra noile metode de predare în procesul educațional, în beneficiul elevilor și profesorilor.